2010-03-30

Återigen! Hur blir det med "Spirit of Food"? Vad är totalkostnaden?

KB 100330 >> Förslag om att starta marknad

Ett mycket bra förslag. Jag hoppas, att ett nytt försök kan lyckas, om man nu vill något mer med den s.k. "Spirit of Food" profilen eller man väljer att bliva omkörd av Tomelilla kommun, vilket jag inte hoppas?

Stora Torg hade varit lämpligt till detta mycket bra förslag med ett torg med närodlat, som
"Bondens egen marknad" är, vilket lyckats i många andra städer i Sverige.
Det hade också hjälp till att rätta till balansen i Kristianstads centrum och varit bra för ett levande centrum.

Stora Torg bör man också på sikt planera att göra bilfritt genom att bygga ett väl tilltaget P-hus vid resecentrum i kommunens regi eller varför inte bilda ett P-bolag tillsammans med de centrala fastighetsägrna och den centrala handeln. Tillgängligheten FÖR CENTRUM är mycket viktig precis som för extern handeln, som inte etablerat sig om inte kommunen tillhandahållit mark till parkering.


Jag har själv försökt allt sedan 2003 med olika förslag och skrivningar till kommundirektörer och ansvariga politiker utan någon respons.

Jag lämnade in medborgarförslag med förslag med att fylla profilen Spirit of Food med något innehåll så denna profilering inte bara blev en logga.
Ett frö och mitt bidrag till Kristianstads matutveckling, men det föll inte de ansvariga politikerna och tjänstemännen på läppen eller kan man säga förslagen föll aldrig i god jord så de hann aldrig gro eller utvecklas.
Tyvärr har sedan kommunledingen överhuvudtaget inte gjort något som gagnat denna påkostade profilering utan bara varit sig själv nog!.

Jag bara hoppas nu, att detta nya förslag antagas , vilket hade varit positivt för Kristianstads centrum. På den tiden var jag också i kontakt med "Bondens egen marknad" och vidare befordrade dessa kontakter, men tyvärr!

Återigen! Hur blev det med "Spirit of Food"?
Vad har profileringen kostat och vad blev utfallet?
Detta har aldrig redovisats?

Blogginlägg >> Hur blev det med "Spirit of Food"? Vad var kostnaden?

Stöd Namninsamlingen.
Klicka >> Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret

Här byter vi åsikter. Forum klicka >> i Kristianstad.nu


Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad