2010-12-30

Nyårshälsning från iKristianstad!

Jag har just sänt nedanstående Nyårshälsning till ca 200 mottagare, som ser utvecklingen och dialogen av Kristianstad som viktig:
Hej på er alla som vill Kristianstads bästa!

Jag vill bara passa på att önska er

Gott Nytt År
Några idéer att fånga upp mer för en bättre dialog och företagsklimat i Kristianstad, vilket idag ofta inte är vad Kristianstad kunde förvänta sig.

Jag har en blogg till hjälp för detta. Jag såg nu har min blogg haft
3983 besökare den 30/12 och detta bara sedan juli till december 2010.
Jag är helt övertygad, om vi t.ex. tillsammans skriver eller kommenterar på denna blogg där alla kan skriva antingen anonymt eller under eget namn eller signatur, ju fler vi blir desto större genomslagskraft.

Här några kommentar från bloggen:
  • Jag håller helt med Dig att fler måste yttra sig.
  • Politiker tycks vara ett släkte för sig själva. De har GLÖMT, att de representerar sina väljare och skall lyssna på FOLKET!
  • Du har massor av gamla inlägg – vilket jobb Du gjort. Bra dokumentation för framtiden……..
  • Man får hela tiden känslan av att de måste göra något slags monument över dem själva. Göra avtryck i stadens historia hur tokigt förslaget än må vara. Det är tur att vi har sådana kämpar som dig som värnar om vår kultur och det som är genuint för vår stad men även ser till att vi behöver en nydaning för att vi ska komma vidare och bli ett mer attraktivt samhälle.
Jag håller naturligtvis med om vad som sägs, men ibland känner man sig lite ensam om det, som man vet många "brinner" för.
Det är naturligtvis bättre för utvecklingen ju fler som kommunicerar med varandra, alltså innebär dialogen inget motsatsförhållande.

Jag tycker det gått för långt eller det är mycket illa, när Kristianstads ledare inte ens bryr sig om att besvara olika organisationer, som företräder många t.ex. bedriver verksamheter i centrum av Kristianstad eller att inte ens besvara en kommuninvånare trots att frågorna upprepas många gånger dels som adresserade eller i form av insändare i Kristianstadsbladet.
Detta är inget, som skall accepteras i Kristianstad och främjar inte staden.

Ni får absolut inte uppfatta, att det jag menar och det jag skriver, att allt är rätt, utan jag kan ha precis lika mycket fel som alla andra kan ha. Jag är däremot av den övertygelsen, att om man bara sitter hemma och upptäcker fel, så får vi inte till någon positiv utveckling av Kristianstad utan då blir vi lätt "överkörda".

Vill Du själv få en egen inloggning till bloggen, så fixar jag det så kan du skriva egna inlägg.
Vill vi få igång en dialog så tror jag det krävs, att vi så många som möjligt engagerar oss i "Kristianstads Dialogen" inget partibundet utan alla är välkomna under ordnade förhållanden.
Kristianstadsbladet har en stor roll i dialogen och en granskande uppgift som sköts mycket bra. Hur hade annars Kristianstad?
Detta mail skall du bara se som, att vi som är intresserade av vår lokala utveckling, och att vi oss emellan kan föra en öppen dialog på ett enkelt sätt.

Jag sänder även detta mail till forskare, stadsutvecklare, massmedia och till några organisationer runt om o hela Sverige o. Kristianstad, som ser stadsutveckling som viktig inte minst för Kristianstad samt några ansvariga politiker i Kristianstad.

Tack för jag fick ta er tid i anspråk och detta gör jag enbart för Kristianstad skull.

Bästa hälsningar och ett bra 2011.

Olle Johansson
O. P. Johanssons skoaffär och som privatperson

 Vad tycker Du?    
Kommentera gärna allt för Kristianstad.  
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog. 
Tack!
___________________________
 
Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se 

Du kan sända ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad