2011-05-19

Rendsburg Kristianstads vänort



Här är vi i Kristianstad uppmärksammade.
På vilket sätt syns Rendsburg som vänort till Kristianstad här i vär stad?


Inom parentes vill jag nämna, att Rendsburg är rätt mycket mindre än Kristianstad, men det fanns två möjligheter att parkera och stanna med husbil dels en mycket centralplats och en direkt vid Kilkanalen.

Rendsburg hade man också tänkt på tillgängligheten med ett mycket centralt P-hus och ingen störande busstrafik tvärs genom centrum.
Det var värt en resa att besöka Rendsburg.

Man kan alltid lära sig något.
Jag rekommenderar en resa innan div konsulter rekommenderar Kristianstadslänken tvärs genom vårt unika rennesans centrum och borttagandet av 200 centralt belägna P-platser.


Jag rekommenderar starkt ett besök i Rendsburg. Kristianstads vänort i Tyskland.
Här några bilder från Rendsburg, som har en mycket trevlig plats direkt vid Kilkanalen för husbilar.

Vi var över påsken bl.a. i Rendsburg, där du kan parkera direkt vid Kielkanalen med gångavstånd till centrum.

Här en länk med webbkameror: Canalcup Cam
Kanalrestaurangen : Brückenterrassen in Rendsburg

Staden: Rendsburg
Central stellplats: Top Platz Rendsburg
Central stellplats: Wohnmobil-Hafen Rendsburg 

Visa Platser Olle Besökt. Wo Olle war. på en större karta
Vad tycker Du?        
Kommentera gärna allt för Kristianstad.    
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog.     
Tack!  

Här kan Du svara på några frågor samt ge förslag till en bättre blogg på Bloggens frågeformulär  Frågeformulär
___________________________  

Jag har placerat min blogg i Kristianstad bloggkartan.se

Du kan sända ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.  

Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Powered by Disqus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad