2010-03-01

Vad är skillnaden i Riksdagen eller i Kristianstad??




Så här kan dialogen och förtroendet upplevas i Kristianstad >> Visar inlägg med etikett kommunalt förtroende, när partipiskan viner.


Vad är det som kan göras bättre?

I mitt värv lyssnar jag först på min kund och sedan erbjuder jag
min vara och pratar för den som jag vill sälja till min kund och har jag inget som kunden önskar hänvisar jag till någon annan av mina kollegor, som också är i samma bransch.
Vad är skillnaden om man säljer en vara eller om man "säljer" politik?

Kan det ha betydelse, att man har den dagliga dialogen med sina kunder, och att man är beroende av detta förtroende från sina kunder var dag för sin överlevnads skull?
På samma sätt sker med den dynamiska och ömmsesidiga dialogen i familjen, föreningslivet och på arbetsplatsen?

Denna ödmjukhet borde kanske införas mer i politiken i stället för att låta partipiskan gå så fort det är någon med avvikande åsikt inom ett parti.
Det upplevs som viktigare att stå rätt i ledet än en kontinuerlig dialog med dom man fått sitt förtroende ifrån på valdagen vart fjärde år.

Tyvärr upplevs det allt för ofta i politiken, att man ser bara felen hos den "andra sidan" i stället för att tala om vad man själv vill göra eller framföra.

Jag träffade en gång ett kommunalråd från Värnamo, som hade utnämnts till årets kommunalråd.
Hans bästa stund på dagen var, när han på sin lunch prommenerade runt i Värnamo och träffade sina kommuninvånare.
Tala om att bygga förtroende.

Newsmill >> Anne-Marie Pålsson, m:"Meningslöst att vara riksdagsledamot i moderaterna"
"
Jag tycker inte att det är meningsfullt att verka i riksdagen under nuvarande omständigheter. Riksdagen fungerar inte på det sättet jag förväntat mig. Partiledningarna bestämmer allt och utrymmet för oss ledamöter att representera våra väljare är obefintligt. Det skriver moderaternas Anne-Marie Pålsson som idag meddelar att hon inte ställer upp för omval."

HD 100301 Stöd när partipiskan viner.

DN 100228 ”Riksdagen har tömts på hela makten”
_______________________________________
Ny öppnad Google diskussions Grupp om ORIMLIGT AVLOPP!

Ny öppnad Google diskussions Grupp om allt som kan tillföra Kristianstad något.


Stöd Namninsamlingen.
Klicka >> Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret

Här byter vi åsikter. Forum klicka >> i Kristianstad.nu


Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad