2009-05-16

Ekonomi i HAVERI!

Jag blir mörkrädd på vilket sätt våra skattepengar används just nu helt omdömeslöst.

Jag var i tisdags och lyssnade på kommunalfullmäktige, vilket fler borde göra.

Nu handlas NATRUM upp för fullt, när inte pengarna finns. 90.600.000:- även om 15 miljoner lär vara statsbidrag, vilket OCKSÅ är medborgarnas pengar!
STOPPA OMGÅENDE NATURUM tils vidare!

Idag får vi läsa i K-bladet att ARENAN och andra s.k. framtidssatsningar skulle tydligen delfinasieras genom "KREATIV BOKFÖRING", vilket staten kommer sätta stopp för.

Är det större vinster i de kommunala bolagen än vad som behövs för direkta investeringar är taxorna för höga. Det är då en DOLD KOMMUNALSKATT, som redan borde sänkas, men p.g.a. av dåliga ekonomiska antagligen kommer att höjas.

Samtidigt kommer nu KORTTIDSPLATSER att bli färre.
Stackars GAMLA och stackars KVARVARANDE PERSONAL!
Byskolor stängs och ännu fler nedskärningar för bar och gamla är att vänta!

Jag anser mig ha stöd för mina åsikter eftersom jag dagligen träffar många som också tycker det är förfärligt hur våra skattepengar används!

Detta sker i Kristianstad som är MODERAT-ledd, som annars pratar om individen!

VAR ÄR OPOSITIONEN?

Kristianstadsbladet 090516: Kommunen mister 20 miljoner

Kristianstadsbladet 090516: Satsningar kanske senareläggs

Kristianstadsbladet 090516: Korttidsplatser föreslås bli färre

Stöd
Namninsamlingen.
Klicka >> Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret

Här byter vi åsikter.
Forum klicka >> i Kristianstad.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad