2010-04-22

Vad finns empatin och människokärleken för de gamla?

Kristianstadsbladet 100422 >> Fall med skållad 87-åring gav nya riktlinjer

Kristianstadsbladet 100325 >> Skållad 87-åring lämnades

Kristianstadsbladet 100326 >> Oron lämnar inte Aage

Kristianstadsbladet 100327 >> Krönika 27/3: Aage Garseggs öde berör mig

Kristianstadsbladet 100327 >> Handlingar har inte diarieförts


Jag blir bedrövad, när man läser ovanstående artiklar.
Vad är det som behöver utredas?
Var finns empatin och människokärleken?

Att en gammal brännskadad människa skall behöva utsättas för inte få hjälp, när man skållat sig med hett vatten och dessutom kallat på hjälp genom sitt s.k. TRYGGHETSLARM!

Jag tror inte det är sant när man läser hur det går till.
Nu skall dessutom någon s.k. tjänsteman behöva utreda detta och ändra regelverket.
Ansvarig politiker "glömde" diarieföra inkommande skrivelse! Det är till att vara påläst och ta sitt förtroende uppdrag på allvar! Jag tror inte man glömmer kvittera ut sitt arvode?

Skandal att det skall behövas!

Jag känner till fler fall, när larmet har fungerat ungefär på samma sätt m.a.o. att den larmande åldringen inte fått någon hjälp!
Hur kan en som arbetat i omsorgen bete sig på detta vis??

De som känner sig skyldiga till denna skandal träd fram erkänn felbehandlingen och be om ursäkt.
Dölj er inte bakom en massa utredningar och omändringar i diverse regelverk.
Var rakryggad det ger förtroende i längden.

Hur hade du själv gjort, om det varit din egen far?
Hade du också satt honom i en stol och åkt där ifrån??
Detta gäller både den som lämnar en skållad människa åt sitt öde eller den som skall börja skriva och ändra regler vid något skrivbord!!

Jag fick redan som liten lära mig att visa respekt för mina medmänniskor.
Jag har också under många år under min studietid suttit som extravak hos mycket sjuka patienter på sjukhus.

Jag skulle rekommendera att dom som fattar besluten praktiserar en tid hos de gamla.
Jag föreslog detta innan min mor gick bort, att jag själv hade tid när som helst att ta denna tiden att konstatera det fanns många brister för de gamla och inte minst för de som arbetar med de gamla, men ingen av tjänstemännen eller de som fattar besluten hade ALDRIG tid till detta.

Trovärdigt?
Tydlig?
Delaktighet?
Modig?


Upprop ! Förändra etiken o. moralen i Sverige!

Nu har vi har fått nog och vi vill ha rättvisare i Sverige!
Sätt ner foten!


Klicka >>
Namnlinsamling för Förändra moralen i Sverige!
________________________________
Ny öppnad Google diskussions Grupp om ORIMLIGT AVLOPP!

Ny öppnad Google diskussions Grupp om allt som kan tillföra Kristianstad något.


Stöd Namninsamlingen.
Klicka >> Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret

Här byter vi åsikter. Forum klicka >> i Kristianstad.nu


Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad