2009-12-31

Vad har denna "Spirit of Food" profilering kostat? Det har aldrig redovisatas!

Kristianstadsbladet 091231 >> Märklig logga.

Kristianstadsbladet 091224 >> Omstridd logotyp tonas ned.


SVD 091231 >> Flera myndigheter misstänks bryta mot språklag
"Kristianstadsdevisen ”Spirit of food” och Stockholms ”The Capital of Scandinavia” har det gemensamt att de är JO-anmälda för brott mot språklagen som trädde i kraft i juli."

(FRI LOGGA, Fritt att använda högerklicka på bilden och spara som bild på din dator)

Uttrycket "Kristianstad en GO bit av SKÅNE".
Var kanske inte så dumt, täcker in både mat och livskvalitet och dessutom GRATIS och inarbetat.


Ovanstående logga framtagen av mig och är helt fritt fram att använda helt GRATIS allt för Kristianstads bästa.

Nedanstående "Spirit of Food" logga togs fram 2004 av några reklambyråer till ett pris av par hundra tusen kronor. Redan 2004 visade det sig att ingen av de etablerade stora livsmedelsproducenterna var intresserade av "Spirit of Food" loggan så det är inget nytt.

Vad kostade konsulten, som "sjöng lovsånger o. joddlade" så länge Kristianstads kommun betalade.
Vad kostade alla kurser för att sälja in loggan för all kommunens personal, så att de blev så lojala som möjligt och skulle heja på loggans förträfflighet.
Plus ALLA andra kostnader kring detta "spektakel", som inte lär vara några småsummor.


Vad är total- och slutkostnaden för denna "Spirit of Food" profilring?
Det har aldrig redovisats!

Det kan vara lämpligt att göra detta innan nästa val.
Det lär röra sig om många miljoner kronor, men fram tills nu har aldrig någon redovisning presenterats för finansiärerna (kommunskattebetalarna)!

Det är den förädlade maten som som utvecklar bygden.
Vad hade Toscana varit utan den?


Det finns färdiga inarbetade loggor och Kristianstads vapen som gått att använda i många hundra år.
Varför inte fortsätta med det?
Det kostar alltid mycket pengar och kraft att ändra ett inarbetat varumärke.

Det är alltid bättre att se till så varumärket innehåller den kvalitet som utlovas, så brukar god marknadsföring fungera, med en rak och tydlig kommunikation.

Varför skall det nu göras ett nytt försök med något nytt grafiskt blått rutnätt(ny logga?), som tydligen skall på något lite spetsfundigt vis symbolisera några kullerstenar eller några åkerlappar, men det är ingen logga påtalas det!!
Bara en "förstärkning" sägs det??

Varför denna "förstärkning" till vilken nytta?










_______________________________________







Stöd Namninsamlingen.
Klicka >> Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret

Här byter vi åsikter. Forum klicka >> i Kristianstad.nu


Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad