2011-01-13

Argument räcker INTE på Gustafson(M) Kristianstads "Starke Man" !!

Problem i Kristianstad!!
Kristianstad hade haft mycket att vinna på med en mer ödmjuk ledare.

Kommunalrådet Gustafson o. co. varken lyssnar på eller svarar berörda! 
T.o.m. utomstående sakkunnige Johan Anselmsson Professor Lund säger centrala P-platser är mycket viktigt för Kristianstads centrum, om man inte skall få ett dött centrum som nu befaras med Gustafsons hot annars inget bidrag 130 miljoner(OBS också Skattepengar) t. just busslinje på V. Boulevarden.

Så sa Prof. J Anselmsson vid min kontakt med honom:
" Jag känner till Kristianstads situation och det gör de stora utvecklarna av köpcenter också. Jag misstänker att tiden snart är mogen för att etablera ett stort och tillgängligt center i anslutning till Kristianstad. Med mogen menar jag att folkmängden och vanan för närliggande kommuninvånare att ta sig till Kristianstad finns, samtidigt som stadskärnan blir mindre och mindre tillgänglig."

Jag har samlat en del argument från kristianstadsbor och de som driver verksamheter i centrum. Det finns ett stort skäl för Gustafson att börja kommunicera med som kommer drabbas av hans envishet. 
Det är mycket tråkigt inte minst för Kristianstad med en ledare med sådan attityd och ledarstil mot dem som han skall företräda. 
Han var kommunikativ någon vecka innan valet i valstugorna framför Domus.
Det måste var svårt för en sådan ledare att alltid vara sig själv bäst?

OBS! Detta som skrivs här är inte bara mina egna  uppfattningar utan jag har ett stort nätverk bland mina handelskollegor och fastighetsägare och inte minst det kommer ofta på tal bland mina kunder som instämmer i detta.


Här följer länkar som visar att det finns en stor opinion i Kristianstad:

KB 110113  Ett levande centrum kräver många p-platser    
"P-platser är vad som behövs mest för att centrum skall vara blomstrande. Talet om att p-platser kan ligga ocentralt gäller tydligen alla utom en själv. Tar man bort p-platserna i innerstaden gör man som många andra städer med döda centrum har gjort. Tycker ni om stormarknader utanför stan och ett tynande centrum är ni på rätt spår." 
KB 110112  Rösta om länken  
KB 110112 Bevara vårt fina gamla Kristianstad
"För att Kristianstad skall kunna ha kvar ett levande centrum med affärer, torghandel, restauranger, lunchställen och kaféer, krävs det god tillgång till parkeringsplatser och därför finns det inte plats för "länken".  
Detta har Olle Johansson på ett utmärkt sätt visat genom sin film om trafiksituationen i Kristianstad. Den finns att se på hans blogg."
KB 1101112  Utsatt centrumhandel 
"När kommunalrådet åker till Kristianstad tillsammans med sin fru och shoppar, åker ni då buss? Det sanningsenliga och troliga svaret, att ni åker bil.

Tror Gustafson, att situationen är annorlunda för andra besökare, som vi alla är beroende av?"

KB 101221  Gustafson svarar inte   

Dagens Handel   ”Bilar räddar cityhandeln”  
KB 101214  Gustafson sänker Kristianstad   
KB 101211  Handlare kritiserar beslut om Kristianstadslänken   
KB 101211  P-platser viktiga för att behålla centrumhandeln
KB 101211  Lösa bussförbindelser
KB 101214  Gustafson sänker Kristianstad
KB 101130 Hot mot Kristianstad
KB 101126  Rädda Kristianstads centrum från Östra Centrum! 
Market 101122 "Bort med gågatorna – släpp in bilarna i centrum"
Ystads Allehanda 101123 Parkeringstiden – ett handelshinder i Ystad
Östgötatidningen 100927 ”Vi har en växande detaljhandelsmarknad”
Kristianstadsbladet 100415 "Vägtullar – ett aprilskämt"Sydsvenskan 100415  Maud Olofsson: Biltullar till Malmö

Läs hur kommunalrådet Bengt Gustafson bemöter mig som är kommuninvånare :

 
Sänt 100930  Skrivelse till BENGT GUSTAFSON, som han ÄNNU INTE behagat svara på OBS från 100930    


Sänt 080229 Öppet brev till bästa kommunalrådet Bengt Gustafson Kristianstad 080229    

KB 101221  Gustafson svarar inte   


Den öppna dialogen med berörda i centrum, som skulle drabbas av Gustafsons planer, går det inte att påstå, att Bengt Gustafson(M) Kristianstads "Starke Man" lever upp till! 
Det är skrämmande att en som är vald av kommuninvånarna beter sig på detta vis. 
Gustafson är till för oss i kommunen och inte tvärtom och dessutom är det kommuninvånarna, som avlönar honom.

Jag misstänker med denna attityd mot sin omgivning, som kommunalrådet Bengt Gustafson allt för ofta visar, att Moderaterna och fempartistyret borde förlora många sympatisörer, inte minst alla intriger inom partiet?
Kan det vara en ledarskapsfråga i så fall bör en sådan ledare omgående bytas ut?

Visserligen är jag en liten handlare, som förvaltar ett över 100-årig skoaffär o fastighet, och jag TROR att jag har något att tillföra. En sak är säker hade jag och min familj betet på detta vis som vårt kommunalråd gör, då hade inte vår firma blivit över 100 år.

Redan i skolan fick jag lära mig att svara så gott jag kunde. I mitt arbete är jag van att svara sex dagar i veckan på mina kunder, vilket gör arbetet intressant och för min överlevnads skull.
Vad är skillnaden att ”sälja” skor eller politik?
Tänk om dialogen skötts på detta vis i Kristianstad.
Jag brukar säga som man själv vill bli behandlad skall man behandla andra.
Det behöver man inte gå några högre skolor för att kunna efterleva. 

Här kan läsa fler inlägg på bloggen , som är relaterade   Kristianstads Centrum



Vad tycker Du?    
Kommentera gärna allt för Kristianstad.  
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog. 
Tack! 
Här kan Du svara på några frågor samt ge förslag till en bättre blogg på Bloggens frågeformulär  Frågeformulär
___________________________
Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!   

Du kan sända ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.   

Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad