2011-01-15

Ett stort tack alla Kristianstadsbor!

Ett stort tack till alla Kristianstadsbor för den uppskattning ni visat mig för mina känslor och min entusiasm för Kristianstad.

Detta framgår i några citat här nedan och inte minst alla tack per email, som jag fått och alla ni som spontant kommit fram till mig på gatan och i min affär och framfört era sympatier.

Ännu en gång TACK det värmer jag engagerar mig inte av eget vinstintresse, utan jag brinner för min stad, som jag har en stor känsla för och jag står gärna rakryggad upp och talar om det.

KB 110115 Citat från insändarskribenten Svend E Pedersen:
 "Ett nödrop från handelsman Olle Johansson i Kristianstad till stadens kommunalråd, förblir obesvarad enligt Johanssons inlägg (11/1).
Nog så nonchalant, även om jag är medveten om att agendan för stadens styresman, ibland kan "svämma över", så finns det trots allt en stab kring ordförande, som bör ta sig an inkomna förfrågningar och brev för en relevant sammanfattning med svar !

Olle Johansson ser i andanom stadens handel decimeras om den tilltänkta busslänken får den av "femklövern" beslutade sträckning, som även innebär att flera hundra parkeringsplatsar i centrumläge försvinner.

Kristianstads ekonomiska nav består av handel, hantverk, service och industri. Vill vi bevara ett levande handelscentrum i stadskärnan, måste stadens styrelse och fullmäktige bekväma sig till att föra en dialog med, och besvara, för handelsmän och fastighetsägare, viktiga frågor; även om det ur "maktens" perspektiv känns obekvämt att behöva nedlåta sig till att svara på enskildes frågor."
 
KB 110115 Citat från ledarskribenten Jonas Duveborn:
"Olle Johansson, en av Kristianstads mest engagerade invånare i frågor som berör samhällsutvecklingen, påpekade i en debattartikel i Kb i går (11/1) att han inte ens har fått svar från Gustafson när han undrat om länken och bristen på parkeringsplatser. Det är nonchalant. Att besvara frågor borde vara prioriterat. Precis lika prioriterat som att lyssna på det omgivande samhället.

KB 110115 Citat från insändarskribenten Å.Sikt
"För att Kristianstad skall kunna ha kvar ett levande centrum med affärer, torghandel, restauranger, lunchställen och kaféer, krävs det god tillgång till parkeringsplatser och därför finns det inte plats för "länken".
Detta har Olle Johanson på ett utmärkt sätt visat genom sin film om trafiksituationen i Kristianstad. Den finns att se på hans blogg."
 
Artiklar vilka ovanstående citat är hämtade ur:
KB 110112  Rösta om länken  

Varför inte bilda en grupp låt oss kalla den t.ex.HEJA KRISTIANSTAD eller OPERATION KRISTIANSTAD.
Allt för Kristianstad, alla är välkomna som har intresse för Kristianstad och stads- och kulturmiljö.

Att leva är att ta ställning. "Man förstår livet baklänges - men måste leva det framlänges"
Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog.

Tanken med "Heja Kristianstad" är en tanke som jag haft länge och tror skulle vara mycket trevligt att någon gång då då träffas och diskutera utvecklingen av Kristianstad helt obundet och otvunget utan allt för stan gärna många i olika åldrar.
Jag har inte formerna klara, men det skall inte vara så svårt. Det kommer spontant bara man börjar.

Tycker du det låter eller skulle vara trevligt att någon gång då och då träffas under helt obundna former hör av dej. Några har hört av sig, gör du det samma

Slå en signal på 0708 211134 eller maila olle.p.johansson@gmail.com
PS Läs mer längst ner på sidan.

Vad tycker Du?    
Kommentera gärna allt för Kristianstad.  
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog. 
Tack!
Här kan Du svara på några frågor samt ge förslag till en bättre blogg på Bloggens frågeformulär  Frågeformulär
___________________________
Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!   

Du kan sänd ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.  

Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , ,
Powered by Disqus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad