2011-01-03

Visar hur vackert Rådhuskvarteret en gång var, men inte länge till!

  
Jag fick precis en kommentar från en Kristianstadsbo, som jag fullkomligt instämmer med.
"Hej Olle!
Vill visa dej hur vackert rådhuskvarteret från V Boulevarden en gång var. Är det genomtänkt att offra detta för att regionpolitikerna ska få nära till centralstationen??"
Hur hade Kristianstad sett ut om tidigare ledningar för Kristianstad regerat med samma känsla?
Det är kanske t.o.m. så att valperioden på fyra år är alldeles för lång med hänsyn till känslan för Kristianstad?


Detta sker mitt i Kristianstads välkända renseans centrum
utan att stadens kultur och bevarandeföreningen GAMLA CHRISTIANSTAD
INTE ens reagerar!!!!!

 
Läs hur kommunalrådet Bengt Gustafson bemöter en kommuninvånare :


Visserligen är jag en liten handlare, som förvaltar ett över 100-årig skoaffär o fastighet, och jag TROR att jag har något att tillföra. 

Vad tycker Du?    
Kommentera gärna allt för Kristianstad.
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog. 
Tack! 
Här kan Du svara på några frågor samt ge förslag till en bättre blogg på Bloggens frågeformulär  Frågeformulär
___________________________
Stöd Namninsamlingen.
Klicka  Namninsamling för bevara Rådhuskvarteret  ,som tyvärr verkar vara för sent, eftersom Kristianstads ledning INTE insåg kulturvärdet i detta kvarter.

Jag har placerat min blogg i Kristianstadbloggkartan.se!   

Du kan sänd ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad