2011-01-24

Upprop Folkomröstning om "Kristianstadslänken"



I Bromölla, där händer det något, där låter man sig inte överköras av sin "förtroendevalda".
I Kristianstad verkar det som var en sitter i sin kammare och blir arg.
Det var en hög tjänsteman i Kristianstads kommun, som jag träffade. Han slutade sin anställning på egen begäran han stod inte ut.
Han myntade uttrycket "De gaur änte"
Jag förstår precis vad han menar.

Besök nu Bromölla  Vår Folkomröstning
så får du se att där finns det initiativkraft.
"
Vår Folkomröstning är ett försök att låta invånarna komma till tals när det gäller större beslut som påverkar hela kommunen.
När bad någon politiker om din åsikt senast?"

Besök nu Helsingborg  Folkomröstning om Helsingborgs profil


Vad tycker Du?      
Kommentera gärna allt för Kristianstad.    
Att leva är att ta ställning. Kristianstad skall utvecklas genom en öppen dialog.     
Tack!    

Här kan Du svara på några fler frågor samt ge förslag till en bättre blogg på Bloggens frågeformulär  Frågeformulär
___________________________  
Jag har placerat min blogg i Kristianstad bloggkartan.se

Du kan sända ett mail med rubriken Prenumerera, så får Du ett mail varje gång jag gör ett inlägg här på bloggen.  

Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här är en kommentar från bloggen iKristianstad